021-37823000
بارکد سه بعدی

بارکد یک مورد بسیار مهم در جهان است. می توان آن را به عنوان کدی توصیف کرد که حاوی مقدار زیادی داده است. هنگامی که بارکدی را اسکن می کنید ، اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات یا هر اطلاعات دیگری که در بارکد تعبیه شده است ، به شما می دهد. داده هایی را که از بارکد اسکن می کنید در پایگاه داده برای استفاده فعلی و آینده ذخیره می شود. هنگامی که اولین بارکد ساخته شد، دارای ساختار 1D یا خطی بود و هنوز بارکد 3 بعدی ساخته نشده بود. داده‌ها در  خطوطی با ضخامت‌های مختلف تعبیه شده است.

با پیشرفت فناوری، اختراع جدید، بارکد دو بعدی بود. این بارکدها از الگوهای هندسی مانند شش ضلعی و مستطیل برای جاسازی داده‌ها استفاده می‌کنند. در حال حاضر ، پیشرفت‌‌ترین بارکد بارکد سه بعدی است که با استفاده از بارکدخوان سه بعدی کدهای بارکد آن رمزگشایی می‌شود. تفاوت بارکد سه بعدی با نمونه‌های دیگر این است که از ارتفاع خطوط برای جاسازی داده استفاده می‌کند.

بارکد سه بعدی به گونه‌ای ساخته شده که می‌توان اطلاعات را در ارتفاع خطوط بارکد جاسازی کرد. بهترین قسمت این است که اطلاعات دقیق‌تر هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند. از این رو‌، بارکد سه بعدی ضد دستکاری است و اطلاعات آن فقط با بارکدخوان سه بعدی، که به آن کمک زیادی به انواع فعالیت های تجاری می‌کند. با بارکد های سه بعدی‌، مشاغل می‌‎توانند با مشکلاتی از قبیل قیمت گذاری نادرست‌، خطاهای موجودی کالا و غیره مقابله کنند.

فناوری

فناوری به کار رفته در بارکد سه بعدی همانند بارکد دو بعدی است. بر روی محصولی که قرار است از آن استفاده شود ، بارکد سه بعدی به صورت مستقیم نقش بسته است. بارکد وسیله ای عالی برای ورود به سیستم ، ردیابی ، طبقه بندی و حفظ موجودی کالا است. برخلاف بارکد دو بعدی ، بارکد سه بعدی یک راه حل دائمی برای کسب و کار راه اندازی شده ارائه می‌دهد، زیرا بارکد برچسبی نیست که به راحتی دستکاری شود یا از بین برود. وقتی بارکد سه بعدی توسط بارکدخوان سه بعدی اسکن می‌شود، نوشته‌هایی که در آن ناحیه قرار گرفته‌اند، شناسایی می‌شوند.

مکانیسم همان مکانیسمی است که در فضای سفید بارکد خطی وجود دارد. همانطور که لیزر از خطوط منعکس می‌شود، داده‌ها دیجیتالی می‌شوند و سیستم پردازش دیجیتال‎، تصویر را تفسیر می‌کند.

برخی از تفاوت های بارکد 2 بعدی و 3 بعدی

بارکد دو بعدی یک سری خطوط سیاه است که از پس زمینه سفید و اعداد در پایین عبور می‌کند. از طرف دیگر ، بارکد سه بعدی چیدمان جعبه های سیاه است.
بارکدهای 2 بعدی برچسب هایی هستند که باید روی محصولات چسبانده شوند. بارکدهای سه بعدی مستقیماً روی محصول حک شده اند.
بارکدهای 2 بعدی برای دستکاری باز هستند در حالی که بارکدهای سه بعدی ضد دستکاری هستند.
بارکدهای دو بعدی در صنعت خرده فروشی  و بارکدهای سه بعدی در صنعت تولید محبوب هستند.

بارکدخوان سه بعدی هم به عنوان موارد دستی در دسترس است و هم می‌تواند به سیستم متصل شوند. در صنعت تولید، بارکدهای سه بعدی در ردیابی کالا بسیار مفید هستند. با داشتن این داده‌ها، تولید راه اندازی شده متواند برای صرفه جویی در هزینه تولید بازسازی شود. در حال حاضر، بارکد های سه بعدی هنوز محبوبیت زیادی پیدا نکرده اند، اما پس از پذیرش، مطمئناً تأثیر بسزایی در دنیای تجارت خواهد داشت. 

برای خرید انواع بارکد اسکنر با کارشناسان فروش سیناپ در تماس باشید.