021-37823000

شناخت مختصر ریبون و کاربرد انواع آنها

شناخت مختصر ریبون و کاربرد انواع آنها

وقتی از چاپ انتقال حرارتی استفاده می کنید ، قادر خواهید بود تصاویر واضح و واضحی را روی انواع مواد ایجاد کنید. این بالاترین سطح کیفیت موجود در دنیای چاپ بارکد را ارائه می دهد.

با این حال ، شما همچنین باید بتوانید ریبون مناسب – که جوهر را به سطح برچسب می زند – برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید. این ریبون ها انواع مختلفی دارند از جمله وکس ، رزین و ترکیبی از این دو. انتخاب مناسب شما بستگی به چگونگی نیاز به چاپ برچسب بارکد دارد.

نوارها چه تفاوت هایی دارند؟

یکی از اولین پرسشهایی که باید از خود بپرسید این است: چه مدت زمان لازم داریم تا برچسب بارکد در برنامه مورد نظر ماندگار شود؟ انواع نوارها تصاویر و متن های با کیفیت بالا را چاپ می کنند ، اما عمر برخی از آنها بیشتر از سایرین است.

بیایید با ریبون های وکس شروع کنیم. این گزینه ها محبوب ترین و کم هزینه ترین گزینه هستند و معمولاً در برچسب های کاغذی مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که این برچسب ها می توانند سالها در قفسه دوام داشته باشند ، اما در صورت قرار گرفتن در معرض گرما ، رطوبت یا نور زیاد ممکن است آسیب ببینند. ماهیت نرم این ماده به این معنی است که بیشتر لکه دار یا خراشیده می شود. به طور کلی ، مشاغل از ریبون وکس برای مواردی مانند برچسب پستی ، بلیط و برچسب های خرده فروشی استفاده می کنند.

از طرف دیگر ، رزین با دوام ترین گزینه است. این ماده ضد خش ، ضد آب و تقریباً غیر قابل تخریب است. این می تواند در برابر درجه حرارت شدید ، همراه با سطح مناسب گرما و رطوبت مقاومت کند. این یک گزینه محبوب برای چاپ روی مواد مصنوعی است و برنامه های رایج آن شامل مواردی است که ممکن است تحت عناصر یا سایر شرایط سخت باشد. مشاغل اغلب از برچسب رزین برای مواردی مانند طبل شیمیایی ، برچسب انطباق ، محصولات دارویی و محصولات خودرویی استفاده می کنند.

موم / رزین ، همانطور که از نام آن پیداست ، ترکیبی از این دو ماده است و معمولاً روی کاغذهای نیمه براق و مواد مصنوعی استفاده می شود. تا حدی ماندگارتر از موم است اما به طور معمول در برابر سایش و مقاومت در برابر رزین مقاومت نمی کند. این برنامه اغلب برای برچسب های مراقبت های بهداشتی و برچسب های انبار ، از جمله برنامه های دیگر است.

یک راه حل قابل اعتماد برای برچسب بارکد

نوع ریبون انتخابی شما به نیازها و کاربردهای خاص شما بستگی دارد – و اگر محصولات مختلفی دارید ، ممکن است لازم باشد از ترکیبی از این گزینه ها استفاده کنید. GoDEX طیف گسترده ای از چاپگرهای بارکد انتقال حرارتی را به همراه نوارهای واکس ، رزین و موم / رزین ارائه می دهد. اگر در مورد آنچه ممکن است برای شما مناسب باشد سوالی دارید ، امروز با یک متخصص باتجربه صحبت کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی