021-37823000

لیبل پرینتر صنعتی و رومیزی و کاربردهای آن

لیبل پرینتر چاپگری است که روی برچسبهای خود چسب و / یا کارت چاپ می کند. یک لیبل پرینتر با صفحه کلید داخلی و نمایشگر برای استفاده مستقل اغلب برچسب ساز نامیده می شود. چاپگرهای لیبل با چاپگرهای معمولی متفاوت هستند. زیرا آنها مکانیزم های تغذیه ویژه ای برای استفاده از رول به جای کاغذ دارند. اتصال متداول لیبل پرینتر ها شامل سریال، یو اس بی ، شبکه و انواع مختلف ارتباط بی سیم است. چاپگرهای لیبل کاربردهای متنوعی دارند. از جمله مدیریت زنجیره تأمین ، خرده فروشی ، برچسب بسته بندی ، علامت گذاری نمونه خون و آزمایشگاه و مدیریت دارایی های ثابت.

مکانیزم

لیبل پرینتر ها از طیف گسترده ای از برچسب از جمله کاغذ و مواد پلیمری مصنوعی (پلاستیکی) پشتیبانی می کنند. انواع مختلفی از مکانیسم های چاپ نیز استفاده می شود. از جمله لیزری و ضربه ای ، اما مکانیسم های چاپگر حرارتی رایج ترین هستند. دو نوع چاپگر حرارتی متداول وجود دارد.

لیبل پرینتر های حرارتی مستقیم از کاغذهای حساس به گرما (مشابه کاغذ فکس حرارتی) استفاده می کنند. چاپ روی برچسب های حرارتی با گذشت زمان (به طور معمول 3 تا 6 ماه) محو می شوند. اگر در معرض گرما ، نور مستقیم خورشید یا بخارات شیمیایی قرار بگیرد ، عمر چاپ آن کاهش می یابد. بنابراین ، برچسب های حرارتی مستقیم در درجه اول برای کاربردهای کوتاه مدت مانند برچسب های حمل و نقل استفاده می شوند.

از طرف دیگر ، چاپگرهای حرارتی از گرما برای انتقال جوهر از ریبون به روی برچسب برای چاپ دائمی استفاده می کنند. برخی از چاپگرهای حرارتی قابلیت چاپ مستقیم حرارتی را نیز دارند.

ریبون مورد استفاده

برای استفاده در چاپگرهای حرارتی ، سه نوع ریبون وجود دارد.  ریبون وکس محبوب ترین است و برای برچسب های کاغذی مات و نیمه براق مناسب است. ریبون وکس رزین ضد خراش است و برای کاغذهای نیمه براق و برخی از برچسب های مصنوعی مناسب است. ریبون رزین هم در برابر خراش و مواد شیمیایی مقاوم است و برای برچسب های مصنوعی روکش شده مناسب است.

هنگام چاپ روی برچسب ، این احتمال وجود دارد که محل چاپ از هر برچسب به برچسب بعدی کمی تغییر کند. برای اطمینان از صحت چاپ اطلاعات در محل مورد نظر روی لیبل ، بسیاری از چاپگرهای لیبل از حسگر استفاده می کنند. این حسگر که شکاف ، خط یا سوراخ بین برچسب ها را تشخیص می دهد. این به چاپگر اجازه می دهد میزان دریافت موجودی برچسب را به گونه ای تنظیم کند که خروجی چاپ با فایل طراحی شده مطابقت داشته باشد.

انواع لیبل پرینتر

قابلیت های لیبل پرینتر بین مدل های خانگی ، شرکتی و صنعتی متفاوت است.

لیبل پرینتر رومیزی :

معمولاً برای استفاده های کم تا متوسط با رول عرض 4 اینچ طراحی می شوند. آنها معمولا کم صدا و ارزان هستند. چاپگرهای برچسب تجاری به طور معمول می توانند عرض بیشتری از کاغذ را پشتیبانی کنند (تا 8 اینچ).این پرینتر ها جهت چاپ در حجم متوسط طراحی شده اند.

لیبل پرینتر صنعتی :

برای کار سنگین و مداوم در انبارها ، مراکز توزیع و کارخانه ها طراحی شده اند و دارای بدنه مستحکم صنعتی می باشند. علاوه بر این ، پرینترهای برچسب قابل حمل صنعتی نیز برای عملکردهای سنگین در محل طراحی شده اند که معمولاً  ابعاد کوچکی دارند.

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی