021-37823000

هد های چاپ حرارتی مستقیم چگونه کار می کنند؟

هد های چاپ حرارتی مستقیم چگونه کار می کنند؟

چاپگرهای حرارتی معمولاً برای تأمین نیازهای مختلف چاپی از جمله بارکد و رسید چاپ استفاده می شوند. اما واقعا هد های چاپ حرارتی مستقیم چگونه کار می کنند؟

همانطور که انتظار می رود ، پرینترهای حرارتی به این دلیل نامگذاری شده اند که از گرما برای ایجاد تصاویر به جای جوهر یا لیزر استفاده می کنند. برای چاپ مستقیم حرارتی ، این گرما توسط هد چاپی حرارتی تولید می شود ، که با کاغذ حساس به حرارت واکنش نشان می دهد. تغذیه کاغذ از طریق چاپگر توسط صفحه انجام می شود که یک غلتک ساده بر پایه سیلیکون است و گرما باعث فعال شدن کاغذ و تغییر رنگ آن می شود.

هد چاپی حرارتی جز ملزومات اساسی چاپ حرارتی است. سر چاپ از شیشه های سیلیکونی پوشانده شده و دارای سیم بسیار نازکی است که خط چاپ نامیده می شود و سیگنال های الکتریکی را حتی از سیم های نازک تری نیز در طی مراحل چاپ دریافت می کند. هر یک از این سیمهای کوچک می توانند یک “نقطه” گرما در خط چاپ ایجاد کنند ، و بیشتر هدهای چاپ حرارتی دارای 203 نقطه از این نقطه در هر اینچ هستند.

اندازه گیری معمول “dpi” به تراکم این سیمها و در نتیجه تراکم چاپ نهایی اشاره دارد. هد چاپ حرارتی در بالای صفحه و به موازات آن قرار گرفته است.

هر چاپگر حرارتی به یک صفحه کنترل کننده مجهز است که می تواند با سیستم عامل تعبیه شود تا چندین بارکد و سایر خواسته های چاپ مانند فونت ، آرم و اندازه چاپ را مدیریت کند. برد کنترل کننده می تواند تشخیص دهد که کاغذ کم است یا چه قسمت هایی از دستگاه باز است ، دقیقاً مانند چاپگرهای سنتی.

پس چرا باید از چاپگرهای حرارتی استفاده کنید؟ اول اینکه ، آنها کم صدا و سریع تر از انواع دیگر چاپگرها هستند ، نیازی به ذکر نیست که جمع و جور تر و انرژی کمتری استفاده می کنند. علاوه بر این ، از آنجا که بسیاری از چاپگرهای حرارتی از کاغذهای رول استفاده می کنند ، پر کردن آنها سریع و آسان انجام می شود ، و آنها را برای محیط های کاری با سرعت بالا ایده آل می کند.

چاپگرهای حرارتی به طور گسترده ای در صندوق های پول نقد ، پمپ های پمپ بنزین ، برچسب های چاپ بر اساس تقاضا و حتی برای ضبط در زمان واقعی در مانیتورهای قلب در بیمارستان و اسکن اولتراسوند استفاده می شود. قطعاً ارزش آن را دارند که برای تجارت شما در نظر گرفته شوند.

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی