021-37823000

چاپ مستقیم حرارتی – چاپ انتقال حرارتی

چاپ مستقیم حرارتی – چاپ انتقال حرارتی

یکی از سوالات متداول در مورد چاپ بارکد این است که آیا چاپ مستقیم انتقال حرارتی یا حرارتی گزینه مناسبی برای هر کاربرد خاص است. هر دو مزایایی را برای انواع خاص محصولات ارائه می دهند. به عنوان مثال ، انتظار می رود که برچسب ها فقط شش ماه یا کمتر دوام داشته باشند ، با چاپگر حرارتی مستقیم به خوبی ارائه می شوند. اما برای محصولاتی که شرایط سختی دارند یا نیاز به دوام بیشتری دارند ، انتقال حرارت ممکن است راه حل بهتری باشد.

بیایید نگاهی به هر گزینه چاپ بارکد بیندازیم.

چاپ مستقیم حرارتی

حرارتی مستقیم از گرما برای ایجاد تصویر یا متن مستقیماً روی مواد استفاده می کند — به شکل لیبل برچسب شیمیایی – بدون استفاده از ریبون. این امر در تماس مستقیم چاپگر با مواد حساس به حرارت است. اگرچه این باعث کاهش عمر چاپ می شود ، کاربران در هزینه های پیکربندی چاپگر صرفه جویی می کنند.

فرآیند حرارتی مستقیم بدون جوهر ، ریبون یا تونر است. مواد چاپ شده در مقایسه با انتقال حرارت بیشتر در معرض آسیب ناشی از هوا ، خورشید ، مایعات ، سایش نور و گرما هستند. این ممکن است باعث شود تصاویر به دلیل کمرنگ شدن یا پارگی طبیعی غیرقابل خواندن باشند. با این حال ، این ممکن است برای محصولاتی که عمر کوتاه در زنجیره تأمین دارند ، مانند کارت بازدید کنندگان ، برچسب های حمل و نقل و بلیط های رویداد ، مهم نباشد.

علاوه بر این ، چاپگرهای حرارتی مستقیم ساده و آسان برای استفاده هستند. آنها همچنین دارای یک پوشش شیمیایی هستند ، و آنها را در برابر آسیب های آب مقاوم می کند. این چاپگرها ، در بیشتر موارد ، فقط چاپ سیاه و سفید را انجام می دهند و نمی توانند خطوط بسیار خوبی را برای برخی از انواع بارکد ایجاد کنند.

چاپ انتقال حرارتی

در این فرآیند از یک ریبون گرم شده برای اعمال گرما روی سطح چاپ استفاده می شود. چاپ انتقال حرارتی برای بارکد بهتر است زیرا تصویری با کیفیت ، دقیق و با دوام بالا تولید می کند. همچنین می تواند عرض های دقیقی ایجاد کند که اغلب برای خطوط بارکد لازم است.

چاپگرهای انتقال حرارتی طیف گسترده ای از مواد را فراتر از کاغذ ، از جمله پلی استر ، پلی پروپیلن و سایر مواد مصنوعی می پذیرند. این روش چاپ با دوام برای استفاده در فضای باز ، برچسب های شناسایی و سایر موارد استفاده ایده آل است. انتقال حرارتی می تواند شرایط مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش و دمای شدید را تحمل کند. و ، آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها ، سهام برچسب و چسب ها موجود هستند.

همانطور که تصمیم می گیرید ، مهم است که نیازهای واقعی خود را بفهمید و اینکه آیا ارزش سرمایه گذاری در یک برنامه انتقال حرارت از طریق چاپگر حرارتی مستقیم را دارد. اگر در این تصمیم به کمک نیاز دارید با یک متخصص چاپ بارکد صحبت کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی