021-37823000

گزارش مصور از صفحات اختصاصی سیناپ در ماهنامه تجارت طلایی

sinap12212

در این شماره ماهنامه، سیناپ صفحات خود را به پروموت برند Hanasis به عنوان نمایندگی انحصاری این برند اختصاص داده است. همچنین در این صفحه تصویری از “پوز فروشگاهی HIT PLUS” از همین برند، در کنار محصولاتی دیگر (موبایل کامپیوتر و فیش پرینتر) از سایر برندها، قرار گرفته است. دو صفحه پایانی نیز به مصاحبه با “مهندس علیرضا طالبی”، مدیر فروش شرکت سیناپ اختصاص داده شده است.

 

ماهنامه تجارت طلایی، اولین ماهنامه اختصاصی مراکز خرید، مجتمع های تجاری و برندهای برتر کشور می باشد.
در شماره صد و نوزدهم به تاریخ اسفند 1401، صفحات 108 تا 111 به مجموعه “سیناپ” اختصاص داده شده است.

متن مصاحبه “مهندس علیرضا طالبی”، مدیر فروش شرکت سیناپ

 

سیستم‌های شناسایی خودکار مبتنی بر بارکد و RFID؛ پاسخی به نیازهای تمام صنایع

 

ارائه بهینه‌ترین راهکارها، مبتنی بر تجربه عملیاتی در تشخیص نیازهای بازار

 

مصاحبه اختصاصی با مهندس علیرضا طالبی

مدیر فروش شرکت سیناپ

 

با توجه به گسترش فعالیت شرکت‌ها خصوصا در حوزه‌های فروش آنلاین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، لجستیک و انبارداری و اهمیت پردازش اطلاعات در فرآیندهای این صنایع، گفتگوی اختصاصی با مهندس علیرضا طالبی، مدیر فروش شرکت سیناپ با هدف معرفی این شرکت و تشریح اهداف و تاثیرگذاری خدمات آن در این حوزه پرداخته‌ایم.

 

لطفا متخصری از سیناپ و تاریخچه آن بفرمایید

سیناپ مجموعه‌ای پیشرو در حوزه سیستم‌های شناسایی خودکار و جمع آوری مکانیزه داده‌ها (AIDC) است. رسالت شرکت سیناپ ارائه راه حل‌ها و محصولات کاربردی و بی رقیب با تلفیق تجارب کسب شده در حوزه Auto ID و سایر امکانات و ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری موجود می‌باشد. به طور کلی، سبد محصولات سیناپ در دو گروه تجهیزات و مواد مصرفی تعریف می‌گردد. در ابتدای کار، سیناپ با تمرکز بیشتر بر ارائه راهکارهای نرم افزاری در صنایع مختلف با هدف استقرار سیستم‌های مکانیزه در انبار، لجستیک، خطوط تولید و سایر فرآیندهای زنجیره تامین فعالیت می‌کرد ولی پس از آن با پیشرفت و توسعه شرکت و همچنین تغییر سیاست‌های کسب و کارهای بزرگ و متوسط در درون سازمانی کردن توسعه‌ نرم افزارهای موجود در مجموعه‌ها، رویکرد این شرکت جهت ارائه تجهیزات سخت افزاری مبتنی بر بارکد و RFID در کنار راهکارها توسعه یافت.

 

سبد محصول و تنوع محصولات سیناپ شامل چه مواردی می‌باشد؟

توسعه محصولات این شرکت با اتکا به تجربه‌های موثر در بازار داخل و شناخت کامل تکنولوژی‌های به روز جهانی منطبق با نیازهای صنایع مختلف ایجاد شد. در ابتدا سیناپ با توجه به رشد تقاضا و نگاه ویژه‌ی کسب و کارها، به راهکارهای پردازش پرتابل داده به خصوص در شرکت‌های توزیع و پخش، Ecommerce و… در زمینه دستگاه‌های موبایل کامپیوتر (هندهلد) با برند “پوینت موبایل” فعالیت خود را آغاز کرد. به موازات آن همکاری با برند “ووسیم” در خصوص دستگاه‌های موبایل پرینتر شکل گرفت. (فیش پرینترهای همراه برای صدور رسید در محل، برای چاپ لیبل قیمت و یا در صنایع پخش استفاده می‌شوند.)

بر اساس نیازهای لیبلینگ و بسته بندی در صنایع مختلف، عرضه لیبل پرینترها به صورت تخصصی و با رویکرد تجهیزات با کیفیت بالا و قابلیت ارائه بر اساس قیمت مناسب و خدمات پس از فروش دائمی مطرح شد. در این راستا، سیناپ نمایندگی برند “گودکس” به عنوان یکی از سه شرکت برتر تولید کننده دستگاه‌های لیبل پرینتر در دنیا را اخذ کرد. اکنون محصولات برند “گودکس” به صورت گسترده در کل کشور ارائه می‌شود.

بر اساس نیازی که در صنایع مختلف به خصوص صنعت خرده فروشی به منظور وجود گزینه‌های با کیفیت و در نظر گرفتن قیمت مناسب وجود داشت، نمایندگی برند “سوو” برای پرینترهای رومیزی اخذ شد. همچنین به منظور تکمیل سبد محصولات شرکت سیناپ در صنعت فروشگاهی، صندوق‌های فروشگاهی با نمایندگی برند “هاناسیس” به سبد تجهیزات سیناپ اضافه شد.

قرار بر آن است تا سایر تجهیزات و لوازم جانبی، در راستای پاسخگویی به نیازهای کسب و کارهای فروشگاهی به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای دستگاه‎‌های بارکدخوان به سایر سبد کالایی این شرکت اضافه شود.

 

مزیت رقابتی شرکت سیناپ نسبت به برندهای دیگر چیست؟

یکی از نکات بسیار با اهمیت در شرکت سیناپ ارائه محصول و خدمات در کنار دانش و تجربه اجرایی چندین ساله خود در این حوزه می‌باشد؛ بدین معنی که ما خود را عرضه کننده‌ی صرف محصولات اعم از تجهیزات و مواد مصرفی نمی‌دانیم و همواره تلاش داریم تا به عنوان شریک تجاری موثر برای مشتریان در کنار آن‌ها باشیم. انتخاب درست محصولات و گزینش کیفی دقیق آن‌ها که توسط واحد محصول و R&D شرکت انجام می‌شود، بخشی از سیاست‌های اصلی سیناپ را تشکیل می‌دهد.

نکته بسیار قابل توجه که از ابتدای فعالیت سیناپ نگاه ویژه‌ای به آن وجود داشت، ارائه خدمات پس از فروش مناسب به گونه‌ای است که کلیه مشتریان بالاترین رضایتمندی را از خدمات ارائه شده داشته باشند؛ این یکی از دلایل اصلی انتخاب شرکت سیناپ توسط آن‌ها می‌باشد.

لازم به ذکر است تمامی خدماتی که سیناپ ارائه می‌دهد، در “سامانه جامع گارانتی ایران” به نشانی www.irangs.irزیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده انجام می‌گیرد. تمامی برندهای سیناپ در این سامانه ثبت شده و قابل رهگیری می‌باشند.

 

دلیل اعتماد برندهای خوش نام خارجی به سیناپ برای پارتنر تجاری شدن چیست؟

کسب اعتماد مشتریانِ کلیدی بر اساس تجارب بیش از 10 ساله سیناپ و رویکرد راهکار محوری ما در ارائه خدمات و محصولات و همچنین نگاه سیناپ به مشتریان به عنوان شریک تجاری و مشتریان پایدار، موجب شده است تا بسیاری از تامین کنندگان خارجی، سیناپ را رصد کرده و برای ارائه تجهیزات و خدمات مرتبط با آن به این شرکت اعتماد کنند.

همین امر باعث شده که در طی یکسال گذشته، تعداد زیادی از برندهای مطرح کشورهای مختلف از جمله کره و چین، درخواست همکاری به سیناپ ارائه دهند که پس از بررسی‌های انجام شده توسط سیناپ، گزینش از برندهای مطرح جهانی انجام شده و نمایندگی رسمی این برندها اخذ شده است؛ اکنون سیناپ در جهت ارائه تجهیزات آن‌ها در داخل کشور به نحو احسن اقدام می‌نماید.

 

اهمیت سیناپ به فرهنگ مشتری مداری

طیف وسیعی از صنایع مختلف از محصولات و خدمات سیناپ استفاده می‌کنند که بسیار مطرح هستند. در حوزه فروشگاهی می‌توان به: فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، اتکا، هایپر فامیلی، وی وان، شهروند، گندم، رفاه و فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا، خانومی و… اشاره کرد.

بر این اساس و به دلیل گسترده بودن مشتریان سیناپ و تجهیزاتی که ارائه می‌دهد، خدمات پس از فروش ویژه‌ای به آن‌ها ارائه می‌شود.

به طور مثال با توجه به اینکه در مجموعه‌ای مانند “دیجی کالا” که کلیه تجهیزات شرکت سیناپ به صورت 24 ساعته و کلیه ایام هفته در مراکز پردازش آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارائه خدمات لحظه‌ای برای “دیجی کالا” توسط تیم پشتیبانی متخصص سیناپ اجرایی گردیده که این سرویس دهی موجب رضایت بالای این مشتری و سایر مشتریان مانند آن شده است.

همچنین با توجه به ارائه تجهیزات سیناپ در حجم بالا در سطح کشور برای مشتریانی چون فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، ارائه خدمات پشتیبانی گسترده در حجم و سطح بالا برنامه ریزی و اجرایی گردیده که این خود سطح رضایت بالایی را در تمام مشتریان داشته است؛ به همین منظور کیفیت خدمات و پشتیبانی سیناپ به هدف حفظ و نگهداشت، همواره توسط کارشناسان سیناپ رصد و ارزیابی می‌شود.

 

در بخش مواد مصرفی، سیناپ چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

در بخش مواد مصرفی، شرکت سیناپ یکی از بزرگترین تامین کنندگان تخصصی انواع لیبل و ریبون برای صنایع مختلف کشور از قبیل فروشگاهی، لوازم خانگی، خودرو، فولاد، مواد غذایی، دارویی و پزشکی، نساجی و … در کشور است. در این بخش، انواع برچسب و یا تگ به صورت جامبو، خام، چاپ شده در متریال‌های مختلف و همچنین ریبون حرارتی جهت استفاده در چاپگرهای لیبل، برای بیش از ۱۰۰۰ شرکت فعال و برندهای مطرح در حوزه‌های مختلف تامین می‌گردد.

 

مواد مصرفی سیناپ توسط چه برندهایی تامین می‌شود؟

از مهم‌ترین تامین کنندگان مطرح دنیا در حوزه تولید مواد خام انواع متریال لیبل، شرکت UPM فنلاند و Avery Dennison آمریکا می‌باشند که از سال‌ها پیش همکاری ایشان با شرکت سیناپ آغاز شده است. مهم‌ترین ویژگی بخش مواد مصرفی، ارایه متنوع‌ترین و با کیفیت‌ترین محصولات بر اساس نیازهای مختلف مشتریان می‌باشد که تقریبا در کشور بی‌مانند است.

 

یکی از مزیت‌های رقابتی سیناپ در حوزه مواد مصرفی ارائه لیبل‌های مورد استفاده در شرایط فریز بر روی محصولات دارویی از دمای ۸۰- درجه تا لیبل‌های ویژه مقاوم در دمای ۱۰۰۰ درجه در صنعت فولاد است که توسط این شرکت ارائه می‌شود. همچنین در این بخش، تامین طیف وسیعی از انواع ریبون حرارتی با متریال‌های مختلف جهت استفاده در انواع لیبل پرینتر، جت پرینتر و انواع دستگاه تاریخ زن انجام می پذیرد.

 

در پایان، چه چشم اندازی برای آینده شرکت سیناپ می‌بینید؟

شرکت سیناپ امید دارد که در سال‌های آتی با اتکا به اعتماد شرکای تجاری و تجربیات غنی خود، بتواند موجب توسعه بازار و افزایش سطح همکاری با صنایع مختلف به خصوص صنعت فروشگاهی شود.

همچنین تلاش دارد تا در ارائه سیستم‌های مبتنی بر بارکد و RFID و صندوق فروشگاهی پیشرو و رهبر باشد.

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی